4 tips – Få ordning i kaoset

På jobbet 29 Jan 2009 16:54

Samlar du också på dig stora högar med papper som känns nästintill motbjudande att ta tag i? Ordning och reda gör att du slipper leta efter saker och ting, ökar din trivsel och ger bättre arbetsro. Här är fyra tips som hjälper dig nå dit.

* Skaffa en rejäl kruka för pennor och lägg lösa småsaker som gem och frimärken i en snygg glas- eller keramikhållare.

 

* Ta bara en gång i alla papper. När du exempelvis får en kallelse till ett möte, så skriv in det i kalendern direkt och släng därefter inbjudan.

 

* Skaffa dig ett bra sorteringssystem och underhåll det genom att helst varje dag men åtminstone en gång i veckan sortera in lösa papper på sina respektive platser.

 

* Städa lite varje dag. Försök se till så att skrivbordet är lika rent när du går hem från kontoret som när du kom på morgonen.

Kommentarer

Relaterade artiklar

Din Karriär

”Så lär du dig kollegornas namn”

Ny i gamet och för mycket att hålla reda på? Jonas von Essen är världsmästare i minne och ger dig sina bästa tips om hur du får hjärnan att...

Maria har hittat hem i Texas

Med uppmuntran och stöttning från sin arbetsgivare Atlas Copco tog Maria Jäderberg det modiga beslutet att byta både karriärinriktning och...

Sponsrad

Din Karriär

Pessimist? Så kan du gynna företaget

Optimisten gör sig ofta mer hörd på arbetsplatsen än pessimisten. Men är optimister mer värda att lyssna på för företaget? Bokaktuelle...

Madeleine driver eget på Infranord

På Infranord har du möjlighet att jobba i många olika roller med allt från projektstyrning, teknik och logistik till ekonomi, juridik och...

Sponsrad

Din Karriär

Ta med päronen till jobbet

Den 6 november utlyser Linkedin återigen föräldra-prao-dagen, som låter föräldrar få en inblick i barnens professionella liv.

Dela artikeln

Fler artiklar

Fler artiklar »

Filmer

Fler videos »