4 tips – Få ordning i kaoset

På jobbet 29 Jan 2009 16:54

Samlar du också på dig stora högar med papper som känns nästintill motbjudande att ta tag i? Ordning och reda gör att du slipper leta efter saker och ting, ökar din trivsel och ger bättre arbetsro. Här är fyra tips som hjälper dig nå dit.

* Skaffa en rejäl kruka för pennor och lägg lösa småsaker som gem och frimärken i en snygg glas- eller keramikhållare.

 

* Ta bara en gång i alla papper. När du exempelvis får en kallelse till ett möte, så skriv in det i kalendern direkt och släng därefter inbjudan.

 

* Skaffa dig ett bra sorteringssystem och underhåll det genom att helst varje dag men åtminstone en gång i veckan sortera in lösa papper på sina respektive platser.

 

* Städa lite varje dag. Försök se till så att skrivbordet är lika rent när du går hem från kontoret som när du kom på morgonen.

Ebba Hyckenberg
Publicerad 29 Jan 16:54

Kommentarer

Fler artiklar i kategorin På jobbet

Gör mer av mindre för en hållbar framtid

Är man stor måste man vara snäll. Det har IKEA tagit fasta på och varje dag arbetar Jonas Carlehed och de 135 000 kollegorna världen över...

Sponsrad

Din Karriär

8 appar som hjälper den ambitiöse på jobbet

Att planera arbete, nätverka eller ha personalansvar är inte alltid så lätt. Särskilt inte om du råkar vara ung eller ny på jobbet. Här är...

Ditt Liv

Vi mår sämre och sämre på jobbet

Stress och andra psykiska besvär ökar stort - kvinnor värst drabbade.

Sweco tror på individen

Som vd-trainee på Sweco ska Pernilla Regårdh bli morgondagens ledare. Idén om tjänsten kommer från vd:n själv, Tomas Carlsson.

Sponsrad

Din Karriär

”Så lär du dig kollegornas namn”

Ny i gamet och för mycket att hålla reda på? Jonas von Essen är världsmästare i minne och ger dig sina bästa tips om hur du får hjärnan att...

Dela artikeln

Fler artiklar

Fler artiklar »

Filmer

Fler videos »